E-mail marketing i media społecznościowe, których do tej pory jedynym wspólnym mianownikiem była konieczność posiadania adresu elektronicznego, zawiązują pakt. Wskaźnik kliknięć dla wiadomości e-mail, w których zamieszczane są przyciski szybkiego udostępniania na portalach społecznościowych jest wyższy średnio o 115%!
Facebook i YouTube to fundamentalne narzędzia-kanały dla marketera, bez których wypromowanie i sprzedaż własnej marki nie byłoby możliwe. Co w ich konsolidacji z wysłużoną kampanią polegającą na wysyłaniu newsletterów, jest takiego niezwykłego, że pozwala osiągnąć wyjątkowo wysoki wskaźnik ROI?
GetResponse zbadał na próbie swoich dwóch milionów użytkowników popularność i skuteczność udostępniania wysyłanych newsletterów na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Z badania wynika, że 51,9% takich wiadomości zawiera możliwość szybkiego udostępnienia na jednym portalu, 40,6% na dwóch, a 7,4% na trzech. Tylko w 0,1% wiadomości znalazły się przyciski udostępnienia aż w czterech różnych portalach społecznościowych. Okazało się, że e-maile, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania na social media osiągnęły wskaźnik kliknięć na poziomie 5,6%, podczas gdy wiadomości bez tych przycisków jedyne 2,6%.
Tomasz Orzechowski, Dyrektor Zarządzający agencji 365 PR mówi: „Ulubionym serwisem wśród marketerów jest oczywiście Facebook, na którym ukazuje się niemal 92% udostępnianych wiadomość. Zaraz za nim plasuje się Twitter, gdzie za pomocą przycisków umieszczanych w wiadomości udostępnianych jest prawie połowa newsletterów, podczas gdy na portalu LinkedIn co dziesiąty. Integracja e-mail marketingu z social media jest coraz bardziej popularna, a co za tym idzie – rentowna, bowiem w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem, liczba użytkowników udostępniających emaile na mediach społecznościowych wzrosła aż o 40%.”
Zgodnie z zasadą, według której reklama jest dźwignią sukcesu, stosowanie jednej strategii marketingowej nie jest wystarczające, by dotrzeć do wystarczająco szerokiego grona odbiorców przesyłanej treści. Dopiero połączenie dwóch kanałów, w tym przypadku reklama kampanii e-mail marketingowej na social media, pozwoli na stworzenie lojalnej i potencjalnie zainteresowanej grupy, która w perspektywie czasu zacznie przynosić zyski.
Wysoki wskaźnik otwarć tych wiadomości i ogólnoświatowy boom na serwisy społecznościowe, będące obecnie głównym przewodem komunikacyjnym w pełni zindustrializowanym świecie, pozwala domniemywać, że połączenie e-mail marketingu z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi, jest nie tylko sposobem na uratowanie newsletterów, traktowanych często jako spam ani chwilową modą, a funkcjonalnością, która ma realny wpływ na zwiększenie efektywności prowadzonych działań.
[źrodła:http://www.facebook.com/365pr, http://www.getresponse.pl]
365 PR to dynamicznie rozwijajaca się multi-agencja z Krakowa, która specjalizuje się w strategiach obecności firm w Internecie. 365 PR zarządza rozwojem projektów e-commerce, opracowuje i wdraża modele obecności w nowych mediach. Firma proponuje nowoczesne narzędzia promocji marki - jaki elektroniczne biura prasowe oparte na modelu wire-service. Krakowska agencja specjalizuje się w usługach konsultingowych z zakresu e-marketingu, prowadzi też dla swoich klientów zintegrowane kampanie promocyjne w Internecie. W środowisku social media rozwija autorskie apliakcje i projekty biznesowe. Ale przede wszystkom, 365 PR to skuteczne usługi PR przez 365 dni w roku.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/symbioza-mediow-spolecznosciowych-i-e-mail-marketingu